2024-12-14 18:23
Jelenleg online: 4 fő
Kedvelj minket a Facebookon!
November utolsó péntekje
Legyen pénteken a vasárnap? Mára a vasárnap olyan, mint a péntek vagy a szombat, akkor miért ne lehetne pénteken a vasárnap? Vásárlás szempontjából ma teljesen mindegy, minden nap szinte mindent lehet venni. De hol van a pihenő? Van néhány ünnepnap, hogy zárva vannak az áruházak, ekkor az előtte való nap megszédülnek az emberek, mintha egy hétre kellene bevásárolniuk, pedig csak egyetlen napról van szó.
Vásárlás szempontjából a péntek a legmozgalmasabb, a legnagyobb forgalmat lebonyolító nap. Vannak, akik felismerték ezt, és fondorlatos reklámszövegekkel csalogatják a vásárlókat, hogy még többen menjenek, és csak vásároljanak, vásároljanak és vásároljanak. De sokan vannak olyanok is, akik felismerték, hogy meg kell akadályozni ezt a túlfogyasztást. Igen ám, de a tiltás, az akadályállítás még több vásárlást idéz elő, és nem véletlen a „Fekete Péntek”, meg a különböző „kuponos” napok időpontjának sem a megválasztása, hiszen többnyire a karácsonyi vásárlást megkezdő napok közé tartoznak akciókkal, kedvezményekkel. Mindezek megszédítik az embereket, mert úgy vélik, még többet vásárolhatnak, még több tárgyat halmozhatnak fel maguknak, és hogy többek lehetnek ezzel. Akik próbálják csökkenteni a kiadásaikat, lehet, éppen az akciókat választják az egyik módnak. De sajnos a statisztikai eredményeket tanulmányozva, még mindig többen vannak azok, akik a vásárlás hevében döntik el, hogy az éppen megpillantott, megismert portékát megveszik – nem átgondolva, nem előre eldöntve, hogy mire van szükségük, csak éppen a reklámszövegek és az akciók kínálatától megszédülve a „megérdemlem” gondolatával hirtelen döntéssel már otthon jönnek rá, hogy „majd jó lesz valamire”.
Miről szólnak ma a bevásárlóközpontok, a nagy áruházak?
AKCIÓ! Mit? HOL? Mennyiért? KEDVEZMÉNY! Divat!
Szükséges? EZ KELL NEKEM!!! MEGÉRDEMLEM!!!!
Minden, amit a kosárba teszünk, a szükségletet elégít ki?
A Tudatos Magazinban már többször volt szó a tudatos vásárlásról is. Egyre többen felismerik, hogy túlzásokba esünk, és rengeteg felesleges dologgal halmozzuk el magunkat, másokat, gyermekeinket. Gondoljunk csak a „pörgentyűre”, amely minden gyereknek az álma, és a szülők szinte azonnal teljesítik, nehogy az ő gyerekük ne kapja meg, ami jár neki. A környezetben már majd minden gyereknek van, vagyis „nehogy az én gyerekem maradjon ki, hiszen csak egy ezresbe vagy ezerötszázba kerül”.
A „Ne Vásárolj Semmit! Nap” mellett kiállni, s célját megközelíteni nap mint nap, olyan tüntetés, amely szemben áll a túlfogyasztás, a fölösleges kiadások és az árufelhalmozás képviselőivel. Kanadában kezdeményezte 1992-ben Ted Dave, aki reklámszakember volt. Ted a munkája révén tisztában volt azzal, hogy a reklámok hogyan formálják az embereket és hatják a túlfogyasztás felé őket. Emberséges felismerésével kezdett el tiltakozni a nyugati társadalom szüntelen vásárlásra ösztönző programja ellen, és mottója lett: AMI ELÉG, AZ ELÉG! Szerencsére Magyarországon is elkezdődött már kisebb csoportok kezdeményezésével a vásárlási láz csökkenésének hangot adó megoldások bemutatása, a minimalizálásra, a környezet védelmére való törekvés. Magazinunkban ITT található.
Gondolkodjunk el ezen a valóban szüntelennek tűnő vásárláson, és ahelyett, hogy ellenkezünk, tiltakozunk, kezdjük nézni a másik oldalt, ismerkedjünk vele. Fordítsuk át szemléletünket, és álljunk a „Ne vásárolj, semmit nap” mellé. Használjuk az alábbi vagy ehhez hasonló gondolatokat, megoldásokat:
A KEVESEBB TÖBB! Ami elég az elég. LISTÁVAL MEGYEK VÁSÁROLNI.
Mielőtt a pénztárhoz megyek, még egyszer végiggondolom mindenre szükségem van-e, amit a bevásárló kocsiba tettem.
Az igényesebbet választom. HAZAI TERMÉKET VÁLASZTOK.
Napokat hagyok ki a vásárlással.
Kérdéseket teszek fel magamnak, mielőtt megveszem: SZÜKSÉGEM VAN ERRE?
Nem szégyellem visszapakolni a kosaramból a polcokra? – A kérdésre a válaszom: „Nem.”
A Tudatos Magazin cikkajánlója azoknak, akiknek ELÉG MÁR AZ ELÉG, és többnek tartják a kevesebbet: