Kedvelj minket a Facebookon!

A LEHETŐSÉGEK ORSZÁGA, PANAMA

A Panamában eltöltött napjaink alatt találkoztunk a DITK – Európai bizottság tagjával és egyben a MÜSIAD magyarországi képviselőjével, Fadıl Başar úrral, aki felhívja az üzletembereket figyelmét arra, „hogy Panama a lehetőségekre nyitott ország. Amennyire idegenek vagyunk mi nekik, ők is ugyanannyira idegenek számunkra, mert Panama a világ másik oldalán van. A Panama-csatorna, amely különlegessé teszi az országot, az amerikai kontinens közepén foglal helyet. A Csendes- és az Atlanti-óceánt összekötő csatorna-ország számára fontos bevételi forrás a vízi szállítmányozás.”

A Turkish Airlines új útvonala, PANAMA

Başar úr elmondása szerint Törökország egyre gyorsabban növekvő büszkesége, a Turkish Airlines által indított Budapest–Panamaváros járatokkal felgyorsult a két ország közötti kereskedelem és turizmus. Véleménye szerint a Turkish Airlines egy híd Panama és Magyarország közötti. Ez a híd a két országot újabb és újabb repülőjáratokkal közelebb hozza egymáshoz. Amikor megérkeztünk Panamába, először Panamavárost és környékét látogattuk meg. A négymillió népességű ország fele a fővárosban lakik, a 2000-res évek elején megindult a bevándorlás a városba. A fővárosban sok venezuelai és kolumbiai vendégmunkással futhatunk össze.

A TENGERI SZÁLLÍTÁS SZÍVE: „A CSENDES- ÉS AZ ATLANTI-ÓCEÁNT ÖSSZEKÖTŐ PANAMA-CSATORNA”

A Csendes- és az Atlanti-óceánt összekötő Panama számára éltető elem és fontos bevételi forrás a vízi kereskedelem. Fadil Başar megosztotta velünk az észrevételeit: „Amikor 2000 után a Panama-csatorna irányítása amerikai kézből Panama irányítása alá került, a város arca teljesen megváltozott. A tengerpartot többemeletes felhőkarcolók kezdték el díszíteni. Ahogy elhagyjuk a repülőteret, szemmel látható a város ragyogása, viszont a felhőkarcolókat csak a tengerparton láthatjuk, mivel a város belsejében munkanélküliség és szegénység van.”

PANAMA KULCSFONTOSSÁGÚ HELY A KIRÁNDULNI VÁGYÓK SZÁMÁRA

Panama turizmusa és történelme miatt fontos hely a kirándulni vágyók számára. Főként a spanyolok hódításáról maradt emlékek miatt választják előszeretettel a turisták Panamát célpontként. A nyitott múzeumot közel két órahossza alatt bejárhatjuk. Mindenféleképpen látogassunk el a Katedrál toronyhoz, hiszen a tetejéről elképesztő a kilátás. A múzeum épületében láthatjuk a spanyolokhoz tartozó maradványokat, és a spanyol katonák hadiszerszámait. A múzeum melletti autóbusz-megállóból az Albrock terminálba, onnan pedig a csatornához taxival juthatunk el. A csatorna bejáratánál 15 dollárt fizetünk a belépőért. Fontos tudnunk, hogy az országban amerikai dollárt használnak. A csatornán belül vannak képek és interaktív helyek a csatorna történetéről és építéséről. Majd egy szimulátor-szobában találjuk magunkat, ahol átélhetjük azt, ahogyan a hajó a csatorna medencéjében emelkekedik és süllyedik. A negyedik emeletről 50 méteres távolságban élőben nézhetjük, ahogyan a hajó előrehalad. Miután elhagyjuk azt a helyet, ahol a turisták a legtöbb fotót készítik, a földszinten 3D mozival egészül ki a kirándulásunk.

PANAMAVÁROS TURISZTIKAI KÖZPONT-JELÖLT

A főváros a régi kikötőivel, a Las Bovedas félszigettel és a luxus éttermeivel felhívja a figyelmet magára. A Casco Viejo, régi kikötő mentén elhagyatott épületeket vehetünk észre. Ezen a területen van az elnökségi épület és néhány minisztérium, ahol minden sarkon a rendőrségbe és egy elhagyatott épület mellett luxus étterembe botlunk. A Las Bovedas félsziget híres börtöne ma már étteremként működik. A halott testekről és a tengerbe vetődött zarándokokról szóló legendás monda még mindig szájról-szájra terjed a félszigeten. Amit még mindenképp érdemes megtekinteni itt: A Csatorna Múzeum, a Katedrál Plaza és a Nemzeti Színház. A közkedvelt város nyüzsgő idegenforgalmi központ-jelölt lesz a közeljövőben. Mivel az öbölbe folyik néhány patak, itt úszni nem lehet. A tengert és a gyönyörű homok előnyeit csak a legközelebbi Csendes-óceán partján, Playa Blanca és Santa Clara nevű parton élvezhetjük ki. A Playa Blanca a luxus tengerpartokról és hotelekről híres. Az ottani lakosok számára kialakított tengerparttal a Santa Clara rendelkezik. Miután leadtuk a rendelésünket a Csendes-óceánra néző étteremben, ínycsiklandozó tengeri ételeket ehetünk. Közel 120 dollárért taxival több üdülőhelyet is bejárhatunk – mondta Fadıl Başar

A SZIGETEK ORSZÁGA, PANAMA

Panama a Csendes- és Atlanti-óceánt összekötő ország. Ezek a szigetek azoknak a turistahelyeknek az egyikei, amelyeket mindenféleképpen meg kell látogatnunk.  Fadil Basar szerint a szigetek első bevételi forrása a turizmus. A Trump Hotelben szálltunk meg, ahonnan naponta indulnak a túrák a Saboga-, Contadora- és Viveros-szigetekre. A reggel 7.15-kor induló túrán az általunk választott szigetre visznek minket. Délután 2 órakor felvesznek, és Panamavárosba szállítanak. Mind a három szigetnek más és más csodája van. Körülbelül napi 95 vagy 130 dollárból a Csendes-óceán mentén egy egyedülálló napot tölthetünk el. Az Atlanti-óceán mellett fekvő San Blas-szigetekre is ellátogattunk. San Blas szigetére Panama városból dzsippel utaztunk. A parton lehetőségünk van hajóval eljutni a kisebb-nagyobb trópusi szigetekre. A sok sziget között heti vagy havi bérlésre van lehetőség. A napi túra 150-200 dollár/fő. Az ott eltöltött négy napos kirándulásunkból két napot eső esett. December, január, február és március hónapja a főszezon Panamában.

A MAGYAR KERESKEDŐHÁZNAK PANAMÁBAN KÉPVISELETET KELLENE ALAPÍTANIA

A MÜSIAD és a Magyar Kereskedőház Panamában való képviselet megalapításával könnyen tudná irányítani a magyar és török üzletembereket az ottani befektetésben és kereskedelemben. Mióta a Turkish Airlines Budapest–Panamaváros járatokat indít, sokkal kedvezőbben juthatunk el Panamába. Az odaúton Kolumbia fővárosát, a visszaúton Isztambult láthatjuk.